perjantai 29. marraskuuta 2013

Jouluiset patalappusetit!

Laitoin puikoit viikoksi sivuun ja otin taas koukun käteen. Tällaista jälkeä syntyi. Virkkasin ruusupatalappuja puna/valkoisena settinä ja kokeilin myös pätkävärjättyä puuvillalankaa. Ihan kivan näköinen tuli siitäkin setistä. Tein myös tuota toista kukkamallia kokeiluna pätkävärjätystä, mutta siinä olisi keskusta mielestäni saanut olla muun värinen kun yhteenvirkkauksenkin tein samalla kirjavalla langalla.

Lankana minulla on näissä 5 vahvuinen 100% egyptiläinen puuvillalanka kaksinkertaisena ja koukku nro 3.


Vaikka neulon ja virkkaan paljon, en tee mitään tarkoituksellisesti myyntiin. Harvemmin teen enää tilaustöitäkään. On niin paljon sukulaisia ja ystäviä Suomessa, joille on kiva aina lomalle mennessä viedä jotain. Samoin tällä Aurinkorannikolla kyläillessäni on  kiva viedä tuliaisina kukkien asemasta omat tekemät kauniit sukat tai patalaput. Varastossa siis pitää olla aina jotain valmista.

Huomenna lauantaina teen poikkeuksen. Olen ollut niin tuottelias tämän vuoden, että sukista, kämmekkäistä ja patalapuista riittää myyntiinkin. Vuokrasin Fuengirolan suomalaisen koulun vanhempainyhdistyksen myyjäisistä pöydän ja olen myymässä tuotteitani siellä kaksi tuntia. Yritin hinnoitella tuotteet niin, että jokunen pari edes menisi kaupaksi. Alemmaksi siis hinnoittelin, mitä tilaustyönä tehdessäni, mutta kuitenkin niin, että työstä jää myös jokunen euro tekemisen ilon lisäksi.

Mielenkiintoinen viikonloppu siis edessä,

Enya




2 kommenttia:

  1. Todella kauniita! Olen ihastunut :)
    Taisit aikaisemmin jo mainitakin mistä ohjeet löytyvät, mutta voisitko kerrata? Ja mitä lankaa olet käyttänyt? Tuo pätkävärjätty joulutähtimalli on mielestäni todella onnistunut.
    Hyvää joulunodotusta!
    -Laura

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Englanninkieliset ilmaiset ohjeet saat blogista http://delights-gems.blogspot.com. Minä olen näissä patalapuissa käyttänyt Hilo Egipcio puuvillalankaa kaksinkertaisena 3 puikoilla. Ohjeissa on käytetty vahvempaa lankaa. Käyttämääni lankaa ei varmaan saa Suomesta, minä ostan sitä täältä Espanjan Aurinkorannikolta, Fuengirolasta. Hyvää joulunodotusta myös sinulle!

      Poista